IndeksIndeks  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  

Share | 
 

 Cechy i podstawowe współczynniki

Go down 
AutorWiadomość
Admin
Admin
avatar

Liczba postów : 110
Join date : 14/03/2015

PisanieTemat: Cechy i podstawowe współczynniki   Nie Mar 15, 2015 4:16 pm

Wartości cech
Wartość cechy nie może przekraczać 100 punktów. Jeden punkt cechy to jeden procent szansy powodzenia przy wykonywaniu jakiejś czynności, np. Ledia próbuje uniknąć ataku rosomaka, więc wykonuje rzut k100. Na kostce wypada 16 a Leida ma Gibkość równą 23, więc udaje jej się uskoczyć przed szczękami zwierza.

Cechy
Statystyki, których jakość zamknięta jest w stu stopniach, z czego każdy żyjąca osoba musi posiadać każdą z nich na poziomie co najmniej minimalnym, gdyż człek nie mający tyle sił, aby podnieść korpus z ziemi, wart jest mniej niż denat, bo on chociaż niegdyś dokonywał żywota i płakać będzie po nim bodaj pojedyncza istota.

Zależne od genetyki
Gibkość - miaruje zręczność danej istoty, jak i jej szybkość. Ma ona zasadnicze znaczenie w ucieczkach czy innych wyrafinowanych manewrach zmyłkowych a unikach.

Wytrzymałość - określa kondycję, więc również okres czasu, jaki indywiduum wytrzyma w pogoni za zwierzem lub ze szczękami na jego gardzieli, gdy ono będzie wierzgać. Najznamienitsi wojacy mieli wielkie baczenie na trening tej cechy, gdyż pozwalała ona wytrzymać większą ilość czasu w boju, nawet pod wpływem głębokich ran.
Każdy punkt wytrzymałości dodaje 2 punkty do maksymalnej ilości Krwi!

Siła - inaczej moc, która kryje się w mięśniach. Wielu w historii krainy było potężnych mężczyzn, którzy samą siłą kłów zdobywali władzę kładąc trupem poprzednich władców i w rękach trzymali losy rodzin drapieżnych, bo zdolni byli zadać im rany tak wielkie. Posiadanie fizycznej potęgi wiąże się jednak z większym gabarytem a wagą, więc często takim waligórom brakowało gibkości.

Niezależne od genetyki
Zręczność - określa zgrabność kończyn, łap i palców. Im wyższa wartość tej cechy, tym lepiej postać radzi sobie z akrobacjami i czynnościami wymagającymi dużej precyzji. Zręczni wojownicy bardzo rzadko chybiają.

Zmysły - dziedzina mniej związana z genetyką, acz wpływ na nią mają choroby dziedziczne i nabyte. Również stopniuje się ją na sto, lecz możliwe jest zero. Opisuje to, jak bardzo wyostrzone są zmysły postaci a także jak trudno go zaskoczyć i jak szybko reaguje na zagrożenie.

Wola - odpowiada za zdolności mentalne. Przydatna każdemu rozumnemu stworzeniu, które chciałoby posiąść wiedzę o świecie i procesach w nim zachodzących. Powiadają, że żaden władca nie może zostać nazwany wielkim, jeżeli nie posiadł wszechstronnej mądrości. Nie da się również zaprzeczyć, iż Wola pomaga w opieraniu się urokom i wszelkiej magii.
Każdy punkt Woli dodaje 3 punkty do maksymalnej ilości Mocy!


Współczynniki
Obok cech podstawowych istnieją również współczynniki wyliczane przy pomocy cech właśnie. Pomagają umiejscowić postaci w świecie gry.

Krew (Wy) - odpowiada za stan zdrowia postaci. Statystykę zapisuje się w postaci x/y, gdzie x - aktualnie posiadana liczba punktów Krwi a y - maksymalna liczba punktów Krwi. Gdy spadnie do zera... postać umiera.
Moc (Wo) - niezbędna do używania magii.Statystykę zapisuje się w postaci x/y, gdzie x - aktualnie posiadana liczba punktów Mocy a y - maksymalna liczba punktów Mocy. Gdy liczba posiadanych aktualnie punktów Mocy przekroczy maksymalną liczbę punktów Mocy, postać może zginąć zwyczajnie rozsadzona energią. Jeden nadprogramowy punkt Mocy = -5 punktów Krwi.
Odporność (Wy) - określa zdolność postaci do ignorowania pewnej liczby przyjętych obrażeń. Jeżeli ilość obrażeń zadanych postaci w ciągu jednej rundy przekroczy liczbę Odporności, następny cios jej zadany jest Ciosem Krytycznym (w grę wchodzi nawet amputacja kończyny). Wynosi 1/2 Wytrzymałości.
Szybkość (Gi) - określa jaką odległość może przebyć postać, by móc w tym samym poście wykonać jeszcze inną akcję. Rezygnując z drugiej akcji, postać może przebiec dwa razy tyle.
Udźwig (Si) - ciężar, jak może unieść postać. Ważne przy kompletowaniu ekwipunku.
Obrażenia (Si) - określa liczbę obrażeń, jaką postać może zadać. Wynosi tyle, ile pierwsza cyfra cechy Siła.
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora http://rosa-canina.forumpolish.com
 
Cechy i podstawowe współczynniki
Powrót do góry 
Strona 1 z 1
 Similar topics
-
» Reptylianie - ludzie gady.

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Rosa Canina :: 
W p r o w a d z e n i e
 ::  :: Mechanika gry
-
Skocz do: