Czas podczas starć (walki, polowania, przygody z MG itp.)
- Post obejmuje okres około dziesięciu sekund. W jednym poście można wykonać jedną akcję (powiedzieć coś, zaatakować, rzucić zaklęcie, wykorzystać umiejętność).
- Runda obejmuje sześć postów (łącznie z tymi napisanymi przez Mistrza Gry), czyli mniej więcej minutę.
AkcjaAkcją może być m. in. atak, uderzenie, zrzucenie zaklęcia, wbiegnięcie lub wybiegnięcie z tematu i wykorzystanie umiejętności. Można wykonać tylko jedną akcję na post. Przebiegnięcie ilości metrów określonej przez szybkość w walce, użycie przedmiotu, wypowiedzenie krótkiego zdania nie wymagają zużycia akcji.
Kości i oznaczeniaKości w użyciu:
- kość stuścienna (k100)
- kość sześcienna (k6)
Zapis 2k100 oznacza rzut dwoma kośćmi stuściennymi.
Zapis k100+2 oznacza, że do rezultatu rzutu dodaje się 2.
Zapis k100-2 oznacza, że od rezultatu rzutu odejmuje się 2.
Zapis 2k100-2 oznacza, że od rezultatu rzutu dwoma kostkami stuściennymi odejmuje się 2.
Zapis 2(k100-2) oznacza, że od rezultatu rzutu każdą z dwóch kostek stuściennych odejmuje się 2.
Punkty Fatum Swoista łaska. Jeden punkt może jednorazowo uratować postać przed chybieniem (atak wsparty PF udaje się zawsze), otrzymaniem ran, zachorowaniem, utratą organu lub kończyny a nawet śmiercią, wow! Użyty PF znika permanentnie.
Początkowe PF rozdaje administracja po napisaniu przez gracza Karty Postaci. Zazwyczaj ich początkowa liczba waha się między 2 a 3. Podczas gry można zdobyć kolejne.
Test udany a nieudanyTest udany jest wtedy, gdy na k100 wypadnie liczba niższa niż poziom danej cechy.
Test nieudany jest wtedy, kiedy liczba wyrzucona na k100 przewyższa poziom danej cechy.
Stopnie trudnościMistrz Gry ustala stopień trudności danej czynności i wybiera należny modyfikator. W interakcjach pomiędzy postaciami nie będącymi NPC nie występuje.
Stopień trudności | Modyfikator |
bardzo łatwy | +30 |
łatwy | +20 |
prosty | +10 |
przeciętny | --- |
wymagający | -10 |
trudny | -20 |
bardzo trudny | -30 |
Testy umiejętnościGdy chce się przetestować umiejętność, należy wykonać rzut na cechę powiązaną z nią. Cechę podczas rzutu na umiejętność można podwyższyć poprzez modyfikatory zyskiwane po podniesieniu umiejętności na II-gi lub III-ci poziom.
Zbyt wysoki stopień trudności W przypadku, gdy ostateczny poziom trudności jest większy niż poziom cechy związanej z umiejętnością i powodzenie jest teoretycznie niemożliwe, nie pozwala się wykonać rzutu.