O genetyce
Genetyka jest niezmienna i raczej niezależna od gracza. Można ustalić ją samodzielnie tylko podczas tworzenia postaci, która nie jest spokrewniona z już istniejącymi. Zalicza się do niej: budowa ciała.
Budowa ciała
Statystyka zawarta w pięciostopniowej skali, od skrajnie delikatnej, do skrajnie masywnej. Każde odchylenie od normy ma swoje plusy i minusy. Skrajności są po prostu niepraktyczne. A głód goni. Tylko naprawdę wyjątkowi ludzie ze sporymi pokładami niecodziennych, przydatnych zdolności i mądrości będą mogły wyżyć na garnuszku frakcji.
Atrybutami zależnymi od budowy są: gibkość, wytrzymałość i siła.
1 2 3 4 5
1 - delikatna budowa, bardzo sprzyja rozwijaniu gibkości i utrudnia rozwijanie siły oraz wytrzymałości.
Maksymalne statystyki: 100 pkt. gibkości; 40 pkt. siły; 80 pkt. wytrzymałości.2 - wątła budowa, sprzyja rozwijaniu gibkości i utrudnia rozwijanie siły.
Maksymalne statystyki: 80 pkt. gibkości; 50 pkt. siły; 90 pkt. wytrzymałości.3 - przeciętna budowa, sprzyja rozwijaniu wytrzymałości.
Maksymalne statystyki: 60 pkt. gibkości; 60 pkt. siły; 100 pkt. wytrzymałości.4 - krzepka budowa, sprzyja rozwijaniu siły i utrudnia rozwijanie gibkości.
Maksymalne statystyki: 50 pkt. gibkości; 80 pkt. siły; 90 pkt. wytrzymałości.5 - ciężka budowa, bardzo sprzyja rozwijaniu siły i utrudnia rozwijanie gibkości oraz wytrzymałości.
Maksymalne statystyki: 40 pkt. gibkości; 100 pkt. siły; 80 pkt. wytrzymałości.Dziedziczenie budowy
Potomstwo dziedziczy budowę ciała po rodzicach. Oblicza się to w ten sposób:
(bm+bo):2+x=bp
(budowa matki+budowa ojca):2+x=budowa potomka
Przy czym x to czynnik losowy, który losuje MG za pomocą k3. x={-1;0;1} punktów.
Przykłady:(1+3):2+1=3
(3+4):2+(-1)=3,5≈4
(5+4):2+0=4,5≈5